Wednesday, March 9, 2011

Faizal Tahir bercakap mengenai hijrah


Setelah sekian lama, semalam pergi menapak ke Studio NTV7 di Glenmarie sebab nak tengok Faizal Tahir dalam rakama Apa Saja FBI. For me, ini rancangan baru tapi pernah tengok 2-3 kali tapi masih tak compute kenapa masa dalam studio KakPut dengar bunyi motor. Bila tanya kat kawan Ahh, dia cakap 'vespa' KakPut blur jugak. Wei! memang dalam show ni ada vespa la labu. Keh3x.

FBI

Cut the crap, tetamu undangan FBI semalam adalah double F. Farah AF tu yang dulu orang panggil Farah Brit Brit. Oh, sungguh kali pertama pandang tu tak cam dia adalah Farah sebab sangat-sangat kurus dan sangat-sangat manis bila dia bertudung. Another F yang dimaksudkan surelah si Faizal Tahir :D



Semalam bila Farah cakap dia berhijrah dari tidak bertudung kepada tidak, saya tumpang rasa bersyukur kepadanya yang diberikan nuur oleh Allah. Tak semua orang diberi hidayah begitu dan membimbing dia ke arah kebaikan. Farah sendiri yang banyak jadi host program islamik. Paling tak sangka, sebab saya bukan follow sangat Farah dengan dekat, saya rasa Farah sangat ayu dalam bertudung.

Seterusnya, turn Faizal Tahir. Kali ni bercakap mengenai hijrah dalam diri dari kumpulan nasyid kepada rock. Tertarik dengan pengakuan jujurnya. Ini adalah beberapa ayat yang keluar dari mulut dia..

'sekiranya saya keluar rumah, saya berpesan kepada isteri jangan biar dia (anak-anak) lihat saya di TV'

'saya seorang yang rapat dengan anak-anak, ada masanya saya bawa mereka pergi apabila saya ada show'

'saya juga nyanyikan lagu nasyid untuk mereka seperti Maher Zain dan Raihan adalah wajib'



Bencinta version piano

ok peeps, jangan lupa tengok siarannya pada
25 Mac 2011 (Jumaat) jam 8.30 malam di TV9.

nanti sama-sama tengok ;)

me and eeftee

3 comments:

keep FAiTH always alive!