Saturday, July 3, 2010

Hadiah Kedua Untuk Idris dari Faizal Tahir

Saya hadir ke Majlis Pelancaran Hi-Speed Broadband oleh TM dua hari lalu di Dataran Merdeka. Saya hadir kerana dimaklumkan sebagai pemenang untuk acara 'Meet and Greet' Faizal Tahir. Menarik bukan? Jadi saya kesana dengan beberapa orang RCs. Sungguh pun walau kali pertama saya bertemu dengan beberapa orang dari mereka, mereka sungguh ramah tamah. Lama penantian saya kali ini untuk bertemu Faizal dan peluang yang terbuka ini memberikan saya ruang dan peluang untuk berborak dan saling mengenali antara satu sama lain.

Eta dan Liza adalah GPS saya untuk sesi kali ini. Sungguh senang arah pemanduan saya dari Putrajaya ke Dataran Merdeka dengan adanya mereka. Ini merupakan kali pertama kami bertemu dan kerana persamaan kami pada benda yang sama, keserasian sungguh senang kami temui.

Sepatutnya gambar ini tidak ditandatangani oleh Faizal. Masa yang suntuk diberikan untuk kami membantutkan segalanya. Hanya 1 CD saya ditandatangani olehnya. Seterusnya, PA Faizal tergesa-gesa minta dia beredar. Sungguh saya hampa apabila Faizal berkata 'Sorry, I dah kena naik stage' sambil merapatkan kedua-dua tangannya meminta maaf. Saya hampa. Saya pandang ke dalam matanya dan berkata 'Please Faizal, this is for my son' sambil menarik gambar Idris. Terpandang sepintas wajah Idris, dia menarik gambar dan marker pen dari tangan saya. Faizal kembali duduk dan menandatangani gambar ini, semata-mata untuk Idris. Terima kasih Faizal kerana tidak menghampakan. Ini adalah autograf kedua darinya untuk Idris. Dipertemuan kali ini juga, saya titipkan sesuatu untuk Faizal, sesuatu yang berharga untuk Idris saya kira. Usah ditanya apa yang diutuskan kerana saya tidak mahu ianya dikongsi disini. Ianya agak personal.

Titipan Idris buat Faizal

|through the pain| all my fears| all the tears|you were the one there|had my loss|had my gains|had it all|you made me stand tall|like a rock we are|you are the hope|i am the FAITH| |we’ll be forever|through all the sun and rain that comes|

I thank you~for inspiring Idris this far!

No comments:

Post a Comment

keep FAiTH always alive!