Saturday, July 3, 2010

Mungkinkah ini yang terakhir?


Hujung minggu lalu, saya kesekian kalinya mencuri masa menyaksikan Adrenalin Showcase di ibu kota. Pada mulanya, Encik Bubu ingin turut serta, namun dia menarik diri di saat akhir kerana mengetahui showcase tersebut bermula jam 11 malam namun dia masih memberi keizinan kepada saya untuk turut pergi bersama-sama dengan Semesta Sisters saya. Sebelum itu kami sama-sama meraikan birthday E-ja di Chili's KLCC. Sewaktu di KLCC saya tidak mengambil sebarang gambar. Alasannya, saya malas untuk mengeluarkan 'senapang' itu.

Birthday girl : Eja
**picture by Efie Azlan.

Memendekkan cerita, saya sangat puas menyaksikan Faizal Tahir live. Kali ini, saya sangat gembira kerana saya pernah membuat permintaan di fanpage minta agar dinyanyikan sekali lagi Bohemian Rhapsody. Kali pertama saya mendengarnya di Konsert Satu Suara.

Saya juga sangat teruja, kerana medley Bohemian Rhapsody dinyanyikan di rangkap ini, rangkap kegemaran saya. Oh, sangat terima kasih FT! *salute*

I see a little silhouetto of a man, Scaramouch, scaramouch will you do the Fandango Thunderbolt and lightning, very very frightening me Gallileo, Gallileo, Gallileo, Gallileo, Gallileo figaro - Magnifico, I'm just a poor boy, nobody loves me He's just a poor boy from a poor family Spare him his life from this monstrosity Easy come, easy go, will you let met go Bismillah! No, we will not let you go - let him go Bismillah! We will not let you go - let him go Bismillah! We will not let you go - let him go Will not let you go - let me go Will not let you go - let me go No, no, no, no, no, no, no Mama mia, mama mia, mama mia let me go Beelzebub has a devil put aside for me, for me for me

Crowd di KL sangat sporting. Sejam setengah seperti tidak puas rasanya. Bertemu dengan Rockeinsteiners yang rata-ratanya satu kepala sangat menyeronokkan.

FT @ Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur
Adrenalin Showcase 30th May 2010

Tambah menarik, FT tidak tampil sendirian. Kini, FT ditemani FT Royale Band. Lebih mantap!

Kelly - Bass

Ritz - Guitars

Genervie - piano/keyboards

Arthur - Drums

Kegembiraan kami sampai ke penghujungnya apabila masing-masing selepas showcase saling berpelukan. Saya benci momen ini, saya tidak suka melihat diri saya dan Semesta Sisters didalam keadaan walang. Ada sebab mengapa kami begitu teruja untuk ke Showcase kali ini, kerana kami mengandaikan ini adalah event kami yang terakhir bersama-sama. Saya sendiri seakan sudah 'bersara' dari aktiviti ini. Banyak yang perlu saya fokuskan, demi Idris, demi keluarga. Malah, saya berterima kasih kepada Encik Bubu kerana telah memberikan lampu hijau kepada saya untuk menjadi segila ini dengan status saya ibu kepada anak dua.

Untuk Semesta Sisters, u olls tetap dan akan sentiasa dihatiku. Tak pernah dalam hati saya terasa dengan bicara dan keletah korang yang berbagai ritma dan nada, malah suara kalian mewarna indah hari-hari mendatang saya. Saya simpan kemas memori kita bersama, siri jelajah Malaysia ke Genting, Gambang, Kota Bharu dan Penang bersama-sama. Sungguh, apabila diimbas kembali kenangan yang kita lakarkan, saya tak mampu untuk menuliskannya kedalam bait patah perkataan betapa indahnya ikatan ini lahir antara kita.

Semesta Sisters with Ahmad Izham Omar

Salute!
Picture by: Abs Afiza Iman


saya rindu!!
picture by: efie azlan

No comments:

Post a Comment

keep FAiTH always alive!