Wednesday, September 29, 2010

DiGi iPhone 4 Play

Wuhuuu, another entry about iPhone. Hari ni, makcik nak vasss vasss pasal DiGi iPhone 4 Play plak. Sumpah sebenarnya makcik ni tak berapa familiar dengan epal punya applications, almaklumlah sebab makcik pakai berryhitam. Oleh itu, dengan penuh kegigihan, makcik pun study la semalam. Kali ni makcik study pasal game pulak. Satu persatu makcik gedek dan gedek.

Memang sangat cooooooooooooool !

Paling makcik suka adalah benda yang boleh membantu makcik dalam menguruskan Idris and Phia tu. Siap ada Apps For Moms and Dads :P Salah satu yang boleh detect bila si anak yang agak 'rajin berkemas' di rumah dan buat keje sendiri apabila bangkit dari tidur adalah ini...

B A B Y P H O N E

Coolnye apps ni sebab apabila bebudak ni bangun, apps ni akan trigger untuk call mana-mana no. yang kita dah setkan. Gambar kat screen pun berubah taw.

Kalau macam ni, tengah zzzz :)

ini pula bila dah bangkit!

Stand-by Mama, anak dah bangun. Muahahahhaha.

Ini pulak, satu lagi apps yang boleh menyenangkan makcik jadi mama kat anak-anak especially Phia sebab apps ini untuk 'melarakan' dia.
B U M B L E B E E - T O U C H B O O K

Apps ni ada visual yang sangat attractive dengan warna, bunyinya dan apabila kita sentuh, dia akan bercakap dengan apa sahaja. Makcik terbayangkan, sure si Phia akan leka dan masa nilah makcik boleh buat kerja sendri :P Tambah pula, apps ni membantu untuk menambahkan vocabs budak, cara sebutan yang betul dan belajar dalam masa yang sama.

Grafik yang sangat comel!

iPhone 4 Play ni yang semestinya makcik suka ni ha, dua benda lagi yang mengisi masa-masa tak berbuek apo-apo iaitu Apps for Fun and Games la kan. Wuhuuuu, paling best ni ha..

S C A R A B B L E


Kalau dulu main Scrabble pakai susun huruf kat board je, then kena kira markah sendiri tapi sekarang tidak lagi. Masa dulu, part nak check dalam kamus la paling bosan. Ada salah eja then kira markah plak. Sekarang ni, tekan je dan wallah! Semua ready and perkataan pun hebat-hebat yang ada.

Main online sambil chatting or multi-player sambil pakai wifi! Dapat aje iPhone ni, babai la PSP itu :) Banyak lagi yang seronok. Antaranya ini juga, permainan zaman dahulu kala yang makcik berebut nak main dengan kakak-kakak.

T E T R I S



DiGi iPhone 4 Play is totally awesomeeeeeeee!!!




No comments:

Post a Comment

keep FAiTH always alive!